Bus?

Jag har inte bloggat den här veckan, har varit ganska upptagen och jag har inte ridit för att jag har haft magont. Som det flesta säger, men va bra då är han pigg idag då! Hmm neee. ;) Så funkar inte min ponny riktigt..
Mamma har tagit hand om Kingen några dagar och jag har varit där och mockat lite och så..
Så han har stått några dagar nu, åkte inte till Siggesta på träning i tisdags för pappa har åkt till Italien!
När jag kom till stallet idag tänkte jag öva lite galopparbete men det blev inte riktigt som jag hade tänkte det. När jag gick av bussen såg jag att Kingen och Brave Heart tokbusade! De sprang runt och kickade och höll på, aldrig sett något liknande med Kingen :)
När jag tog in Kingen fick han äta sitt hö så borstade jag och masserade lite. När jag skulle kratsa hovarna så var han varm i högerbak, det har han inte varit förut. Men som tur var det en hovslagare i stallet just då så jag frågade honom om han kunde kolla lite. Han klämde och kollade lite men Kingen har troligen slagit i sig eller halka till när han busade i hagen idag. Som tur så var det inte så farligt!
Jag skrittade och travade något varv barbacka idag ungefär 45 min. Ville inte anstränga honom så mycket ifall han skulle ha lite ont i hoven. Men det gick bra och han var mjuk och fin, dock väldigt seg.
Kingen för några år sen, visst syns det? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0